Travel

D for Dona Ana Hotel

Her kommer del 2 av reisedagboken vår fra Vilanculos, Mosambik:

T for travel diary - Vilanculos

Paradis eksisterer og det er lokalisert i Mosambik. Med endeløse strender og mangotrær så langt øyet kan se, skal det godt gjøres å ikke finne roen. Det begynner å bli en liten stund siden vi var i...

Christmas and New Year`s in Africa

Å feire jul og nyttår i selveste Afrika var, naturlig nok, svært annerledes enn hva jeg er vant til hjemme. Med sommersol, sjømat og pingviner skal det mye til å få den samme julestemningen som snø...

P for Pansy & Survival Island

Noe av det mest spennende vi gjorde i Mosambik var å besøke Pansy Island og Survival Island. Vi startet med å snorkle etter de beryktede Pansyskjellene som dere ser bilde av over - det er helt utro...

T for touchdown Mosambique

I`m finally back and I have a lot of travelstuff for you! The last month we have been all over South Africa and Mosambique so let`s just start at the top:  Arriving Mosambique the first day w...

C for Cape Town highlights

These are some of my favorite things about Cape Town, I can`t wait to go back there in a bit!  Sea Point  All the colors  Truth Coffee  Table Mountain

H for heaven on earth

Goooood morning and hello wonderful world from Tintswalo Atlantic! That`s all I have to say from this awesome place ;)

P for poolside at Tintswalo Atlantic

Lazy days by the pool is the best, right? It`s still a bit chilly down here in South Africa but since Tintswalo Atlantic had a heated pool that was no problem at all! We had the...

H for Hout Bay

As a historic and still-working fishing village, Hout Bay was an exciting place to visit. The colourful and beautiful scenery down at the harbour made my day - you know how I love those colours!

T for Tintswalo Atlantic

I have stayed at a lot of hotels before, but never have I been more mesmerized than during our stay at Tintswalo Atlantic. The luxury started out when we got a private transfer ...

J for Jeffrey`s Bay

What do you do when the University of Cape Town shut`s down for two weeks? Go surfing and chilling in JBay of course!

D for Durban & Dolphin Coast

Renting a big villa at the Dolphin Coast was the perfect ending to our holiday an finally gave us that nice weather I have been dreaming of since I came down here. I truly believe that these p...

A for afternoon tea at Mount Nelson Hotel

In breathtaking surroundings, Mount Nelson Hotel in Gardens offers one of the most lavishing dining experiences in Cape Town. The huge pink hotel is almost to good to be true and can make any grown...

K for Krüger Park safari

Under "studybreak" sist uke dro vi opp til Krüger nasjonalpark for et par dager med proper safari life ute i bushen. Målet var å spotte leopard, buffalo, løve, nesehorn og elefant - bedre kjen...

L for Lion`s Head

Mellom Table Mountain og Signal Hill ligger fjellet Lion`s Head med utsikt over hele Cape Town. Dette er en populær rute for både lokale og turister så stien er perfekt for både sønd...

O for One&Only Cape Town

Som den hotellentusiasten jeg er har jeg laget meg en liste over alle hotellene jeg har lyst til å teste ut mens jeg bor her i Cape Town. Her om dagen tok jeg derfor turen ned til Waterfront for å ...

S for surf and turf

Helt siden jeg kom ned hit har jeg gledet meg til å prøve surfing og i helgen fikk jeg endelig muligheten. Etter de monsterbølgene i Brasil var jeg faktisk en smule nervøs før jeg kastet meg p...

C for Cape Winelands

Denne helgen har vi sett og opplevd så utrolig mye fint at jeg følte det var på sin plass med et lite bildedryss:

D for De Kleijne Bos Country House

Ca en times kjøretur unna Cape Town, nærmere bestemt i Cape Winelands, ligger De Kleijne Bos Country House blant vingårder og fantastisk natur. Vi valgte å tilbringe helgen her for å...

T for touchdown Cape Town

Jeg tenker at disse bildene forklarer temmelig presist hvorfor det har vært en smule stille fra denne kanten på en stund ;) Cape Town er rett og slett amazing!

T for time to relax

Etter en fantastisk tur opp på Kviteberg med panoramutsikt over hele Fagernes, tok lilsis og jeg en velfortjent dukkert i bassenget her på hotellet. Med den flaksen vi har fikk vi hele bassenget og...

T for Thon Hotel Fagernes

Denne helgen har lilsis og jeg tatt oss en liten miniferie på Thon Hotel Fagernes. Valget falt egentlig på dette stedet ene og alene på grunn av hotellet, det er helt fantastisk fint her! Vi er ski...

W for why I love to travel

Hva er din neste destinasjon?

C for Cape Town on my mind

Pics by pinteres  Herregud, pinch me! Flybillettene er bestilt, vaksinene tatt og det meste er egentlig på stell før avreisen til Sør Afrika 22. Juli. I nesten 3 måneder skal jeg bo i Ca...

M for Malibu roadtrip

Dagen i Malibu ble ikke helt som forventet! Vi tok turen ut dit for å komme litt unna byen, nyte stranden og gå turer i det flotte terrenget - sånn ble det altså ikke. Solen skinte f...

U for Universal Studios Hollywood

Da vi dro til Disneyland hadde jeg store forventninger til dagen, men på vei til temaparken Universal Studios Hollywood visste jeg ikke helt hva jeg skulle se frem til. Selvsagt hadde jeg...

B for Beverly Hills stroll

Av alle områdene i LA var det Beverly Hills jeg hadde hørt mest om - alle timene med 90210 på tv-skjermen gjorde forventningen til dette ikoniske stedet veldig store. ...

H for Hollywood Hotel mornings

Å sove på hotell er noe av det morsomste jeg vet og valg av hotell er derfor utrolig viktig for meg når jeg er på reisefot. Til denne turen brukte jeg http://pindem.no/ til å finne et god...

D for Downtown and Griffith Observatory

Man kan jo ikke være i LA uten å avlegge Downtown et aldri så lite besøk - dette området går for å være et viktig sentrum for kunst, kultur og arkitektur. Av alle stedene vi har vært i LA...

P for pool day in Hollywood

Etter mange morsomme dager med masse sightseeing var det så utrolig deilig å legge seg ut ved bassenget på hotellet. Til nå har ingen av oss har hatt ro i rumpa til å ligge stille og jobbe med brun...

D for Disneyland

Disney står for ca 95% av barndommen min og helt siden jeg så reklamen for temaparken som barn, har jeg alltid drømt om å dra til Disneyland for å oppleve magien live. Det aldri sånn mens jeg forts...

L for LA snapshots

For et sted Los Angeles er! Det har bare gått et par dager siden jeg kom ned men vi har allerede rukket å så gjøre utrolig mye morsomt. Disneyland var rett og slett en opplevelse av en annen verden...

T for touchdown LA

Herregud så deilig å være fremme! Ja selvsagt ? LA i seg selv er awesome og alt det der, men synet av kjæresten min som sto smilende på flyplassen og ventet på meg var f*** meg verdt mer enn en mil...

L for lost in LA

Nå har reisefeberen kommet for fullt og jeg går rundt som et takras om dagen, føler jeg. Du vet den tilstanden når hodet ditt er på ferie allerede og alt du kan tenke på er praktiske ting rund...

L for Los Angeles on my mind

Oh yeah, da var det i boks! 17. april setter jeg meg på flyet mot varme solfylte California og LA, herregud som jeg gleder meg! Noen av dere som har vært der før? Har dere i så fall noen bra tips t...

N for New York favorites

God søndag! For en stund tilbake bodde jeg i New York og etter å ha tittet gjennom bildene mine (jeg er jo så reiselysten om dagen), tenkte jeg en liten reiseguide kunne være på sin plass...

W for waking up to this

God morgen!  Nå ligger vi utstrakt på sengen etter en herlig frokost og bare chiller litt før vi skal ta oss en tur i fitness rommet. Ute er det skikkelig drittvær, men det gjør egentlig ingn...

H for Hotel Continental

For en velkomst lilsis og jeg har fått her på Hotel Continental i Oslo! Siden vi skulle på frokostevent med Mildhpress, dro vi innom med all bagasjen vår allerede klokken 9 i dag morges og når...

G for give me travel inspiration

God onsdag!  Mens jeg venter i spenning på dette...  Koser jeg meg med alle bildene jeg tok under høysommer ss16 pressevisningen hos Polhem PR...Beauty news fra FOREO, Voluspa,...

O for Otium Spa Gjøvik

På Quality Hotel Strand Gjøvik ligger Otium Spa. Med egen spa-lounge, kurbad, Tyrkisk Hamam, spashop og et bredt utvalg av behandlinger er dette det perfekte valget når man trenger et lite avbrekk ...

M for morningbliss at Strand Hotel Gjøvik

#sponsetopphold God morgen! Lilsis og jeg ble liggende og skravle til langt på natt men allikevel føler jeg meg mer uthvilt enn på lenge, sengene på Strand Hotell anbefales virkelig på det sterk...

C for checked in at Strand Hotel

Hola! Nå har lilsis og jeg sjekket inn på Quality Strand Hotell Gjøvik og straks venter spa og herlig massasje - Digg!

P for Paris to Trondheim

// After some supercrazy but funny days in Paris it was really nice to "land" a little (literary speaking) with my boyfriend and friends in Trondheim. I even got to visit some of my favorite places...

F for fashion week streetstyle

Gleder meg til dette sirkuset igjen! Bare en snau måned til det braker løs i Paris nå ;)

M for monday tb to Cannes

Mandag dere, mandag. Perfekt unnskyldning for en liten throwback tilbake til mai da jeg var i Cannes to ganger på èn måned, en gang på ferie og en gang med Dior. Ah, sweet life!

C for cabin life

To celebrate our sixyears anniversary we are spending some time at my boyfriends cabin. And I`m really loving their fireplace, it`s so cosy :D Happy friday, peeps!

V for vacation mode on

Finally, it`s my time to rub vacation pictures and summermoments in everyones faces :D Love summer! And my new bikini from Triangl swimwear, how cute is this colorcombo?

L for let`s go to the beach

Ok, in my case it`s more park than beachlife these workingday`s, but still - it`s SUNNY outside :D Have a good one!

T for the colors of Istanbul

As you may already know, I really love travelling the world. So right now I`m watching the rainy skies here in Norway and browsing some of my travel pictures from Istanbul, trying to color up my li...

M for morningbliss at casa Kollshaugen

I am spending a few days at this beautiful place on the top of Gjøvik and I can`t think of any place more suited for exam prepping. Let me just put it this way: There`s nooooo distractions... exept...

F for fashion sightseeing Paris

I have been to Paris several times already, so this time I wanted to do a different kind of sightseeing than the Eiffel tower and Notre Dame. First stop was a wonderful exhibition at Fondation Loui...

A for all set

Hodet mitt har vært i Paris hele uken uansett, så nå kjenner jeg at det virkelig begynner å bli på tide å sette seg på det flyet. I will kleep you posted både på instagram og snapchat, @kaariineemk...

L for life in Cannes

"Just press the button if you need my service, Mademosielle Kollshaugen" Très bien!

A for a day at L`ecrin Plage

Denne beachbaren er definitivt et must hvis du er i Cannes. Ikke bare har de kapret den beste beliggenheten langs stranden, men det er også den kjente interiørarkitekten Miguel Cancio-Martins som h...

J for just woke up to this

B for beachlife paradise

Hvilepuls... Cannes er like fantastisk som alltid! Deilig solskinn, privat strand, bølgesus og Dan Brown på øret - det kan ikke bli bedre enn det.

O for oslove

Okei, grunnen til at jeg var så happyface i går morgen var at jeg hadde vunnet en konkurranse hos Steen og Strøm og var on my way til Oslo, blant annet for å velge premien min! Under eventen senere...

C for Cannes shopping guide

Hva er vel avslappende ferie uten litt shopping? I Cannes ligger butikkene bokstavelig talt på stranden, så uansett hvor hardt du prøver er det helt umulig å ikke la seg friste. I mitt tilfelle ha...

O for on the run

Fra Frankrike til Norge og fra ett hotell til et annet - this vacation never stops! Nå er vi på Lillehammer for å feire 18 årsdagen til lilsis :D Happy b-day!

E for evening walk in Cannes

J for just another day in paradise

D for Dior adventure

You know what they say; "When in France, do as the French do." And they all have lunch with the store manager and "directeur" of Christian Dior, don`t they? Thank you so much, monsieur Ward - I h...

B for breakfast time

P for private beach

W for wakey wakey

J for just a little update from Cannes